

بگذارید از شما سوالی بپرسم که در نگاه اول کمی عجیب به نظر میرسد. آیا مشتریانتان و یا مشتریانی که در گذشته به خرید کالاهای شما علاقهمند بودهاند برای شما مهم هستند؟ هیچ شکی نیست که مشتریان برای کسب و کار شما بسیار مهم هستند. در حقیقت، هر کسب و کاری بدون حضور مشتریان، از بین خواهد رفت. آنها عامل حیاتی هر کسب و کار هستند.
الگوی رایجی که در رفتار بسیاری از صاحبان مشاغل وجود دارد آن است که از اهمیت این موضوع غافلند که تقویت رابطه با یک مشتری جدید و یا کسی که قبلا به محصولات آنها علاقه نشان داده است تا چه اندازه مهم است.
روش متداول برای تقویت این رابطه، پیگیری آنهاست. پیگیری هر دو گروه مشتریان جدید و مشتریان باسابقه بسیار مهم است و به شما کمک میکند تا فروش خود را بهسرعت ارتقا دهید.
افکار خلاق در اطراف ما پراکندهاند. فکرهایی که از احساس نیاز، یا از کمبود چیزی برمیخیزند. اگر به فکری بزرگ نشستهاید، اینک وقت آن است که برخیزید. نگذارید هیچ چیزی متوقفتان کند. فکر بزرگ حرکتی از سوی خدا نیست، حرکتی است از زندگی روزمره که با مشاهده شروع و سپس به آگاهیتان وارد میشود.
باید راه بهتری هم وجود داشته باشد
چه چیزی آزارتان میدهد؟ و چه راهی برای رهایی دارید؟
موانع روزانه شما را احاطه کردهاند و به شما احساس آزردگی و درماندگی میبخشند. اینها چیزهایی هستند که وقتتان را تلف میکنند و به شما استرس غیر لازم را میدهند. شما دو راه دارید، یا گیج و پریشان میشوید و یا میتوانید بگویید راه بهتری هم وجود دارد و من این راه را پیدا میکنم.
گرایش به بهتر ساختن زندگی همواره مضمون دائمی تاریخ بشر بوده است و بنیانیترین عامل شتاب دهنده برای تاریخ بشر. این هستهی اصلی انگیزههای انسانی است. بدون این گرایش در جهت رشد، نه اتومبیلی وجود خواهد داشت، نه هواپیمایی و نه رایانهای. همچنین از سنجاق سر و نی برای نوشابهها اثری نخواهد بود. وقتی روش بهتری وارد زندگی میشود، دیگر راه بازگشتی وجود ندارد. میتوانید تجسم کنید اتومبیلی بدون جای لیوان وجود داشته باشد؟
هیچ کس فقط با خوب زندگی کردن نمیتواند دلارهای میلیونی بسازد. افراد باهوش، آگاه و خلاق جای پای محکمی را پیدا میکنند که بتوانند مسئلهی آزاردهندهای را حل کنند. همان گونه که گفته شده است اگر شما بتوانید تله موش بهتری بسازید، دنیا راهی به در خانهی شما خواهد یافت. مهم این است که شما این فرصت را شناسایی کنید. فکرهای میلیون دلاری در همه جا هستند و انتظار کسی را میکشند که به سراغشان برود. وقتی شما هم اینگونه به زند گی روزانهی خود فکر کنید، آنها را خواهید دید.
پیام من این است که لازم نیست فکری کاملا نوظهور یا پیچیده داشته باشید که ابداع تلقی شود. شما نباید به فکرهایی چون این خیلی ساده است و یا این خیلی آسان است اجازه بدهید که شما را از دنبال کردن فکری که به آن نیاز دارید، بازدارند. در بیشتر موارد، زمانی که فکر و یا محصولی بسیار ساده یا آسان است و کسی آن را ارائه نکرده، شما با ایدهای یک میلیون دلاری روبهرو شدهاید.
این مفهوم برانگیزنده، سنگ بنایی برای فکر بزرگ است. ارتباط با افرادی که احساس عجز را به طلای ناب مبدل میکنند، بسیار لذتبخش است. آنان فکر بسیار سادهای را پروراندهاند. آنان مسئلهای شخصی را حل کردهاند. در این جهان پیچیده و وابسته به فناوری، البته هر فکری ساده نیست، اما افرادی تاثیرگذار هستند که بیدرنگ یک تغییر شگفت ایجاد میکنند.
تبدیل داراییهای پنهان به درآمد
ژان بقوسیان
هر کسبوکاری داراییهایی دارد که شامل ماشینآلات، تجهیزات، لوازم و طلبهایش از مشتریان است. علاوه بر این داراییهای سنتی، اغلب داراییهای پنهان فراوانی دارید که احتمال دارد تاکنون هرگز به بهرهبرداری از آنها فکر نکرده باشید. داراییهایی نظیر دانش موجود در کسبوکار، مهارت کارکنان، زمان بيکاري در بخش خدمات، محصولات خارج از رده، حتی کارتنهای حملونقل محصولات ازجمله این موارد است. تمام اين موارد، داراییهای باارزشی هستند که ميتوانند بهآسانی به پول نقد تبدیل شوند. این مقاله به شما کمک ميکند آنها را بشناسید و شرکت خود را برای کسب سود از آنها آماده کنید.
یکی از پرسودترین کارخانههای دنیا کارخانه تولید اطلاعات است! شما تبدیل به کارخانهداری میشوید که با تولید اطلاعات به درآمد قابلتوجهی دست مییابید. از سال قبل دوره جدیدی را با نام «کارخانه تولید اطلاعات» طراحی کردهام و به متخصصان آموزش میدهم چگونه با روزی چهار ساعت کار، کارخانهای داشته باشند که سودی معادل کارخانههای تولیدی کوچک ایجاد کند! در این مقاله بخشی از مطالب دوره را با شما خواننده خوب موفقیت در میان میگذارم.
اگر تخصصی دارید چرا با آموزش آن تخصص درآمدی قابلتوجه کسب نکنید؟ البته بسیاری از افراد متخصص این کار را انجام میدهند ولی صرفا به تدریس خصوصی یا سخنرانی و آموزش حضوری میپردازند. اگر در همین حد فعالیت کنید کارخانهدار نیستید و تنها زمانی درآمد دارید که در حال تدریس و آموزش باشید!
آموزش به تدریس خصوصی محدود نمیشود. شما باید به دنبال درآمد پایدار باشید و حتی وقتی در حال استراحت و تفریح هستید درآمد کسب کنید. برای این کار باید یک «کارخانه تولید اطلاعات» درست کنید!
اشاره: سرمایه برانسون ۵٫۱ میلیارد دلار است و رئیس گروه ویرجینی است که متشکل از ۴۰۰ شرکت در سراسر جهان است. تنها هشت فقره از این شرکت ها بیش از یک میلیارد دلار در سال درآمد دارند. |
ریچارد برانسون، رئیس گروه ویرجین(Virgin Group) است. در ابتدای کارش در سال ۱۹۷۰ وی یک فروشگاه کوچک به نام (virgin record) به راه انداخت. این در حالی بود که چند سال قبل از دبیرستان اخراج شده بود و تنها تجربه کسب و کار وی پیش از آن راه اندازی یک مجله شخصی بود. سرمایه برانسون ۵٫۱ میلیارد دلار است و رئیس گروه ویرجینی است که متشکل از ۴۰۰ شرکت در سراسر جهان است. تنها هشت فقره از این شرکت ها بیش از یک میلیارد دلار در سال درآمد دارند. وی در کتاب ۲۰۱۲ خود «مانند یک تازه کار: اسراری که در دانشکده کسب و کاربه شما آموزش نمیدهند» پنج رمز موفقیت خود را برای شروع یک کسب و کار معرفی میکند. |
همه باید کار کنند. تقریب زده می شود که افراد به طور متوسط در حدود 40 تا 50 درصد از زمان زندگی خود را صرف کار کردن می کنند. در این میان 4/1 این افراد همواره در این فکر هستند که چگونه می توانند درآمد خود را افزایش دهند.
همیشه در این مورد چیزهایی می شنویم: "هزینه های زندگی در حال افزایش هستند، هزینه حمل و نقل افزایش پیدا می کند، مالیات ها زیاد می شوند اما درآمد ها همچنان ثابت باقی می مانند." بعد از خودم می پرسم "چرا؟" درآمد شما حتماً باید افزایش پیدا کند، اگر این اتفاق نمی افتد پس حتماً نمی دانید که برای افزایش آن باید چه کاری انجام دهید."
البته سوء تفاهم ایجاد نشود. کار خوب و سخت کوشی، همیشه موفقیت را با خود به همراه می آورد، اما اگر بخواهید هر روز فقط کار کنید و امیدوار باشید که حقوقتان افزایش پیدا کند، شاید هیچ وقت چنین اتفاقی در زندگی برایتان رخ ندهد. چیزی که شما به آن احتیاج دارید، سخت کوشی و کار زیاد است. باید قدری زرنگی هم داشته باشید. خوشبختانه این مورد کاملاً اکتسابی است و اگر کمی تمایل داشته باشید به راحتی می توانید آنرا یاد بگیرید.
تعریف: به هر نوع فعالیت اقتصادی در محل سکونت شخصی که با استفاده از امکانات و وسایل منزل راه اندازی شود کسب و کار خانگی میگویند.
الف:کسب
وکار خانگی (Home business)
در این شیوه ، فرد شغل خود را به منـزل میآورد و به جای این که هزینـههـای زیادی
برای اجاره یا خرید ساختمان بدهد، میتواند در منزل خود ، کـار و شغل خود را به
انجام برساند. در این نوع کسب و کار ، ارزش افزودة کالاها و خدمات تولید شده، نصیب
صاحب خانه میشود.
ب: کسب وکار مبتنی بر خانه (Home based business)
در این روش ، افراد کالاها و خدمات تولیـد شده خود را در درب و یا در داخل منازل
دیگران تحویل میدهند. در این نوع روش کسب و کار ، مهم نیست که کالاها در کجا تولید
شده ، بلکه معیار این است که کالاها و خدمات در منازل مصرفکنندگان تحویـل داده
شود. در این نوع کار خانگی ، ارزش افزودة کـالاها و خدمات ، نصیب کسـی میشود که
از بیرون این کالاها را میآورد.
ج: کارآفرینی مبتنی بر خانه (home based entrepreneurship)
این نوع کارآفرینی عبارت است از فرآیند ایجاد اشتغال در خانه از راه تشکیل مجموعة
منحصر به فردی از منابع به منظور بهرهگیری از فرصتها.
در سال 2010 یک شرکت کوچک مستقر در کالیفرنیا به نام اینستگرام درهای خودرا برای شروع یک کسب و کار گشود. این شرکت که سرمایه زیادی نداشت، تنها با داشتن چهار کارمند دیدگاهی مبنی بر شکست کداک را در سر میپروراند. این از نظر دیگران شاید زیاد عملی به نظر نمیرسید اما 18 ماه بعد این شرکت 4 نفره که دیگر 14 کارمند داشت به قیمت یک میلیارد دلار فروخته شد.
مجله اسلیت مقالهای از لدبتر نوشته در مورد شمار روزافزون فروشندگان از کار برکنار شده با عنوان «مرگ یک فروشنده». این کاستی نگرانکننده در تعداد فروشندگان و چگونگی بروز آن، به توضیح درباره مشکلات اقتصادی آمریکا اشاره میکند.
لدبتر میگوید هزاران فروشنده شغل خود را به دلیل وجود اینترنت از دست دادهاند و گفته او نیز صحیح است. او این فروشندگان را «خردهفروش» نامید.
فروش مستقیم B2C یا ((Business to Consumer یک روند غیر قابل انکار در اینترنت است. جمعه سیاه (جمعه بعد از روز شکرگزاری که معمولا در اواخر ماه نوامبر قرار دارد و آن را شلوغترین روز فروش نامیدهاند) اکنون یک رقیب دارد: دوشنبه مجازی (دوشنبه بعد از جمعه سیاه که در آن روز خریدهای آنلاین فراوانی انجام میشود) و در این میان دوشنبه مجازی برنده میدان است. (فروش بیشتری دارد).
مردم به دلایلی مانند راحتی، قیمت و در دسترس بودن خرید آنلاین انجام میدهند. مردم آنلاین خرید میکنند تا مجبور به رانندگی تا مغازهها و مراکز خرید و چانه زدن با فروشندگان نشوند.
اشتباه رایج ما این است: « چیزهایی را که باید در درون خودمان جستجو کنیم، اغلب در دنیای خارج منتظرشان هستیم.» موفقیت از درون ما ریشه میگیرد. تنها وقتی واقعا احساس خوشبختی میکنیم که منشاء رویدادهای خوب و خوشایند از درون هر یک از ما ریشه بگیرد. قبل از ثروتمند شدن در زندگی، باید از ثروتمند شدن در ذهنمان شروع کنیم. یادگیری اصول با ذهن ناهوشیار نکتهای بسیار اساسی و بنیادی است. آموختن این موضوع به مردم بسیار مهم است؛ آنها باید موفقیت و خوشبختی را باور کنند . آن را با شور و اشتیاق فراوان بخواهند. هنوز اکثر مردم، با یک یا چند بار زمین خوردن و ناکامی سست میشوند و به جای تلاش، زانوی غم بغل میگیرند. اراده برای قدرتمند شدن، همیشه ساده نیست . در افراد بیثبات، بی اراده، منفعل و بیانگیزه، این ضعف اراده پایدار و مستحکم شده است و برطرف کردن آن بسیار دشوار است.
سیستم ثروت سریع برای کسانی است که از قبل صاحب کسبوکاری هستند، برای کسانی که میخواهند صاحب کسبو کاری بشوند و برای کسانی است که درحال حاضر شغلی دارند، اما به دنبال این امنیت هستند که «بدانند» اگر کارشان را ترک کنند یا کارشان آنها را ترک کند، میتوانند در زندگی بر روی پای خودشان موفق باشند! برای هرکسی است که از تقلا برای پول خسته شده و میخواهند یکبار برای همیشه به آزادی مالی برسند.
شرکت توماس جی. لیپتون از نام مؤسس خود یک ایرلندی مهاجر که در سال ۱۸۶۵ با کشتی به آمریکا رفت بهره می برد. داستان لیپتون در واقع حکایت فردی است که از فقر کامل به ثروت هنگفت رسید.
لیپتون ۱۵ ساله که از کشور خود فرار کرده بود، با ۸دلار در جیبش و بدون هیچ دوستی به نیویورک رسید. در آن زمان جنگ های داخلی به اتمام رسیده بود و سربازان به خانه هایشان بازمی گشتند و خواهان کار بودند. لیپتون روزهای زیادی را در خیابان های نیویورک به جست جوی کار پرداخت تا اینکه پیشنهادی برای کار در مزارع تنباکو ویرجینیا که در جنگ به یغما رفته بود، دریافت کرد.
بعضی از کارمندان حقوق و ترفیع مناسبی دریافت نمیکنند در حالی که عدهای به سرعت رشد میکنند و کارهای مهمتر و کلیدیتری به آنها واگذار میشود و حقوقشان به سرعت افزایش مییابد. برایان تریسی که در کتاب جدیدش «درآمد رویایی» به این موضوع پرداخته است. بخشی از مطالب کتاب در این مقاله تقدیم کارمندان پرتلاش و علاقهمند به پیشرفت میشود.
نگرش مثبت داشته باشید
بیش از 85 درصد موفقیت کاریتان صرفنظر از استعداد و مهارت، به نگرش و شخصیت شما بستگی دارد. موفقیت، میزان درآمد و سرعت پیشرفتتان وابسته به این است که مردم چقدر شما را دوست دارند و برای کمک به شما تمایل دارند.
دکتر دانیِل گُلمَن از دانشگاه هاروارد، کتابهای متعددی درباره هوش احساسی نوشته است. استنتاج او این است که هوش احساسی در موفقیت کاری بسیار تاثیرگذارتر از ضریب هوشی شما است.
انسانهای مثبت، شاد و خوشبین همیشه محبوبتر و باارزشتر از افراد ایرادگیر، بدبین و منفینگر هستند. یکی از موثرترین شاخصهای موفقیت در کار این است که چگونه بهعنوان بخشی از یک تیم عمل میکنید و این موضوع به نگرشتان بستگی دارد.
یکی از پرسودترین کارخانههای دنیا کارخانه تولید اطلاعات است! شما تبدیل به کارخانهداری میشوید که با تولید اطلاعات به درآمد قابلتوجهی دست مییابید. از سال قبل دوره جدیدی را با نام «کارخانه تولید اطلاعات» طراحی کردهام و به متخصصان آموزش میدهم چگونه با روزی چهار ساعت کار، کارخانهای داشته باشند که سودی معادل کارخانههای تولیدی کوچک ایجاد کند! در این مقاله بخشی از مطالب دوره را با شما خواننده خوب موفقیت در میان میگذارم.
اگر تخصصی دارید چرا با آموزش آن تخصص درآمدی قابلتوجه کسب نکنید؟ البته بسیاری از افراد متخصص این کار را انجام میدهند ولی صرفا به تدریس خصوصی یا سخنرانی و آموزش حضوری میپردازند. اگر در همین حد فعالیت کنید کارخانهدار نیستید و تنها زمانی درآمد دارید که در حال تدریس و آموزش باشید!
آموزش به تدریس خصوصی محدود نمیشود. شما باید به دنبال درآمد پایدار باشید و حتی وقتی در حال استراحت و تفریح هستید درآمد کسب کنید. برای این کار باید یک «کارخانه تولید اطلاعات» درست کنید!
کارآفرینی یکی از شیرینترین واژههای دنیا است. فردی تصمیم میگیرد کسبوکار جدیدی راهاندازی کند و پس از طی مراحلی سخت و دشوار صاحب کسبوکار میشود. او میتواند ایدههای خلاقانه خود را اجرا کند و آنها را به درآمد تبدیل کند. چنین شخصی بین اقوام و دوستان از احترام زیادی برخوردار است و دیگران او را به دید فردی موفق مینگرند. شما هم شاید بارها به فکر کارآفرینی افتادهاید، ولی ترس از شکست و همچنین از دست دادن موقعیت کنونی شما را منصرف کرده است. سؤالی که در این مقاله بررسی میشود آن است که آیا باید دست به قمار بزرگی بزنیم تا موفق به راهاندازی کسبوکاری جدید شویم؟
«ماری کی» پس از تصمیم جهت شروع کسبوکار، آن را با دشواری به انجام رساند. شغلش را ترک کرد، پساندازش و هر آنچه که داشت برای ایدهاش سرمایهگذاری کرد. بسیاری کارش را دیوانگی میدانستند. اغلب، شانس با او همراه نبود و میبایست موانع را یکی یکی پشت سر میگذاشت. با وجود تمام سختیها وی به پیروزی دستیافت. امروز شرکت آرایشی بهداشتی «ماری کی» یک شرکت میلیارد دلاری است.
همه ما به چنین داستانهایی علاقه داریم، چون بسیار الهامبخش هستند. ولی این داستانها میتوانند برای کارآفرینان تازهکار گمراهکننده باشند. این داستانهای قهرمانانه میگویند کارآفرین با به خطر انداختن هر چیزی چون سرمایه، اعتبار و حتی روابط نزدیک، به موفقیتی بزرگ دست یافت. ولی همیشه اینطور نیست. در حقیقت بسیاری از کارآفرینان موفق با روشهای محتاطانه و محافظهکارانه به موفقیت رسیدهاند.
کتاب پدر پولدار پدر بی پول نقطه شروعی است برای همه کسانی که مایلند بر آینده خود کنترل قاطعی داشته باشند و هدایت آن را در دست بگیرند.
ما دوران گذشته را پشت سر گذاشته ایم و به زمانه ای رسیده ایم که علم و ثروت در یک راستا قرار گرفته اند. علم و ثروت بحث امروز است. کتاب پدر پولدار پدر بی پول که به مدت سه سال پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال بود، به بررسی زندگی دو پدر می پردازد که یکی پولدار و دیگری بی پول است.
درسهایی که ثروتمندان برای کسب پول به فرزندانشان می دهند! رابرت کیوساکی به مردم آموزش می دهد چگونه میلیونر شوند … به همین دلیل مردم نام او را معلم مدرسه میلیونرها گذاشته اند. مهمترین علت مشکلات مالی مردم این است که سالهای سال درس می خوانند اما درباره پول هیچ چیز نمی خوانند، نتیجه این است که فقط یاد می گیرند برای پول کار کنند… اما هرگز نمی فهمند چه کنند تا پول برایشان کار کند. پدر پولدار پدر بی پول کتابی است که:
- افسانه درآمد بیشتر لازمه پولدار شدن است را از بین می برد.
- با تفکر خانه خود را در حکم یک دارایی به حساب آوردن به مقابله برمی خیزد.
- به پدر و مادر ها نشان می دهد چرا نمی توانند برای آموزش های مالی به فرزندانشان به سیستم آموزش مدارس متکی باشند.
- یکبار و برای همیشه مفهوم دارایی و بدهی را برای ما روشن می سازد.
- وبالا خره به شما یاد می دهد چگونه مسائل مالی و نقش پول را به فرزندانتان بیاموزند تا آینده مالی موفق پیش رو داشته باشند.
همگی ما افرادی را دیدهایم که همیشه خوششانس هستند. این افراد کسانی هستند که همواره موانع را از پیشپا برداشته و بسیار کمتر از دیگران ناامید میشوند و به نظر میرسد که موفقیت، راحتتر به سمت آنها میآید. گویی موقعیتهای خوب مرتبا به آنها روی میآورد البته آنها سخت کار میکنند، اما این توضیح کاملی در مقابل رفتار روزگار با آنها نیست، چراکه خیلی از مواقع به نظر میرسد که لیاقت و شایستگی یک سری افراد دیگر از آنها بیشتر است. شاید برخی تصور کنند که این افراد از بدو تولد به اصطلاح "پیشانینوشتشان" خوب بوده، اما خوشحال باشید چراکه چنین چیزی صحت ندارد و سرنوشت کسی از بدو تولد رقم نمیخورد بلکه افراد خوشاقبال تنها ۷ راز ساده دارند که شما هم میتوانید آنها را در زندگی خود به کار ببندید و شانس و اقبال را در زندگی تجربه کنید.
تا به حال تبلیغات و هشدارهای بسیاری را برای کسب درآمد از اینترنت دیده اید که شاید نظر شما را حتی برای یک بار بازدید هم که شده جلب کرده است. شاید هم به آنها به نوعی دروغ نگاه کنید که برای منافع خودشان دست به چنین کارهایی می زنند. ولی باید دانست که مانند هر کار دیگر در این زمینه شما باید حواستان را جمع کنید و بهترین راه را برگزینید.
راه اندازی سیستم همکاری در فروشبه دلیل ظاهر ساده ای که دارد، یکی از انتخاب های محبوب این روزهای وب فارسی و علاقه مندان به کسب درآمد از اینترنت، به شمار می رود. اما دردی بزرگ باعث شد تا این محبوبیت پوشالی رو در این پست به نقد بکشم. وعده ی درآمد میلیونی بعد از دو سه ماه یا حداقل بعد از مدت زمان کوتاه تنها با راه اندازی سیستم و گذاشتن چند بنر، یکی از غیر منصفانه ترین روش های تبلیغاتی است که این روزها به شدت پرکاربرد شده است. در ادامه به چند نکته بسیار مهم در این زمینه یعنی راه اندازی سیستم همکاری در فروش، اشاره خواهم کرد:
تمام نصیحت ها در مورد کارهایی است که افراد موفق انجام میدهند اما، قبل از آنکه موفق شوند، زمانی که فردی عادی مانند من و شما بودند برای دستیابی به رویاهایشان و موفقیت چه کارهای انجام دادند؟
این مقاله قصد دارد به گذشته افراد موفق نگاهی اجمالی بیاندازد و 10 کاری که افراد تشنه ی موفقیت و توقف ناپذیر برای دستیابی به رویاهایشان انجام دادند را برای شما شرح دهد… کارهایی که زیربنای دستیابی به موفقیتشان بود و شما هم برای موفقیت باید آنها را حتما انجام داده باشید و بدهید.
تقریبا همه دوست دارند کسب و کار و تجارت خودشان را داشته باشند. با این 5 روش میتوانید تجارت و ماجراجویی خودتان را داشته باشید بدون آنکه نیاز باشد شغل فعلی تان را رها کنید.
اگر این مطلب را میخواهید بخوانید ,نشان دهنده حدس درست ما بوده که اکثر مردم دوست دارند کسب و کار و تجارت خودشان را راه اندازی کنند اما یا راه آنرا نمیدانند یا هنوز تصمیم جدی نگرفته اند.
اگر چنین رویای باشکوهی از داشتن تجارت خودتان در سر دارید اما هنوز برای شخص دیگری کار میکنید (و رویای باشکوه شخص دیگری را تحقق میبخشید) شاید به خاطر این باشد که ازینکه چند ماه هیچ درآمدی نداشته باشید میترسید, یا اصلا ازینکه حقوق این ماهتان را نگیرید استرس دارید. احتمالا از دشواری های کارآفرینی مانند ارائه و درخواست حمایت مالی از سرمایه گذار ,رویارویی با رقبای درنده و فهمیدن نیاز بازار, بیم دارید و نسبت به آنها احساس خوبی ندارد.
شاید دلایل موجه دیگری داشته باشید …اما یادتان باشد : اون بیرون پر است از کارآفرینان انسان دوست… تعجب کردید؟ خودتان امتحان کنید : نزد کارآفرین میلیاردی بروید و از او برای راه اندازی کسب و کارتان راهنمایی بخواهید و خواهید دید معجزه ای رخ میدهد.
میلیونر و یا میلیاردر شدن در زندگی امروز تبدیل به یک آرزو شده است که فقط میشه تو عکس ها دید… انگار تو زندگی واقعی یه همچین زندگی چشمگیری امکان نداره اتفاق بیافته، اما این دیدگاه به کلی اشتباه است.
میلیاردر شدن در جوانی کاملا امکان پذیر است و برای آسودگی خاطرتان باید بگویم هیچ دخلی به اوضاع شرایط کشور، اوضاع شرایط خانوادگی و حتی سرمایه اولیه تان نیز ندارد.
شما با صفر ریال سرمایه هم میتونید شروع کنید و میلیاردر شوید، در دنیای کارآفرینی پول هیچ معنی برای شروع ندارد و تنها، عامل سرعت بخشیدن به رشد کسب و کار است.
اما ما 11 قدم برای شما مشخص کردیم که تمام افرادی که به ثروتی رسیدند قبل از 30 سالگی آنرا با دقت اجرا کردند (همینطور شما)
این 11 قدم قرار نیست شما را میلیاردر کند(!) بلکه به شما کمک میکند تا خودتان میلیاردر شوید. آن هم نه فقط یکبار ، هربار که خواستید میتوانید این اصول را رعایت کنید تا ببینید چطور سریع تر ،راحت تر به پول بیشتری خواهید رسید :
اگر نیوتون به جای تحقیق بر روی جاذبه زمین ،بر روی کسب و کارها تحقیق کرده بود، حتما این قوانین کسب و کار و تجارت را کشف کرده بود.
احتمالا نام قانون پارتو را شنیده اید (قانون 80/20) و یا قوانین مورفی و … اما چند قانون در دنیای تجارت هستند که کمتر کسی از آنها خبر دارد. قوانینی مهم و سرنوشت ساز